سرخط خبرهاسیاسی

واکنش میقاتی به «اسناد پاندورا»: ثروت خانواده میقاتی مربوط به پیش از فعالیت سیاسی وی است

نخست‌وزیر لبنان، در واکنش به انتشار اسناد موسوم به «اسناد پاندورا» تأکید کرد که ثروت وی قانونی و مشروع و بارها تحت حسابرسی قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، در واکنش به افشاگری موسوم به «اسناد پاندورا» تأکید کرد که ثروت وی قانونی و مشروع و بارها تحت حسابرسی قرار گرفته است.

دفتر نخست‌وزیر لبنان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در پرتو انتشار اسناد موسوم به پاندورا لازم است تأکید شود که ثروت نجیب میقاتی و خانواده وی نتیجه بیش از 20 سال فعالیت در بخش ارتباطات است که اوج آن در سال 2005 و در زمان ادغام شرکت آنان در شرکت خدمات تلفن همراه MTN بوده است.

این بیانیه افزود که بازرسی‌های دقیقی ازسوی نهادهای مربوطه درباره ثروت خانواده میقاتی انجام شده و ثابت شده که این ثروت مشروع و قانونی و برآمده از فعالیت‌های سالم و بدون شائبه اقتصادی در دوران پیش از ورود نجیب میقاتی به فعالیت سیاسی در لبنان بوده است.

دفتر نخست‌وزیر لبنان افزوده که وی از زمانی که وارد فعالیت سیاسی شده صورت اموال خود را به موجب قوانین لبنان به صورت سالانه در اختیاری شورای قانونی لبنان قرار داده است.

این بیانیه تأکید کرده که این اسناد موجب تشویش اذهان شده و چنین وانمود شده که اسم هرکسی که در آنها آمده آن فرد ثروت غیر قانونی داشته است.

پیش از این ملک عبدالله، پادشاه اردن نیز به این اسناد واکنش نشان داده و آن را خطری جدی برای امنیت و سلامت خانواده سلطنتی اردن دانسته بود.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا