اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

ابراز آمادگی ایران برای ساخت 2 نیروگاه هزار مگاواتی در لبنان ظرف 18 ماه

وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده اعلام کرد که کشورش آماده ساخت دو نیروگاه تولید برق در لبنان ظرف 18 ماه است.

میدل ایست نیوز: «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران، که به بیروت سفر کرده اعلام کرد که کشورش آماده ساخت دو نیروگاه تولید برق در لبنان ظرف 18 ماه است.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لبنانی خود، عبدالله بوحبیب، تأکید کرد که ایران آماده ارائه هرگونه کمک به لبنان برای عبور از وضعیت سخن کنونی است و افزود که شرکت‌های ایرانی آماده‌اند که ظرف 18 ماه دو نیروگاه تولید برق با ظرفیت هزار مگاوات در بیروت و جنوب لبنان بسازند.

وی همچنین تأکید کرد که در صورت تمایل لبنان، ایران آماده کمک برای بازسازی بندر بیروت هم هست.

امیرعبداللهیان از «نقش بزرگ لبنان در مواجهه با دشمن صهیونیستی» قدردانی کرد و افزود: «با صدای بلند از بیروت اعلام می‌کنیم که فقط یک کشور به نام فلسطین و با پایتختی قدس شریف را به رسمیت می‌شناسیم».

او همچنین گفت‌وگوی سازنده را بهترین راه برای خروج بیگانگان از منطقه و حل اختلافات منطقه‌ای خواند و گفت که مذاکرات عربستان پیشرفت خوبی داشته است.

امیرعبداللهیان که شب گذشته از مسکو به بیروت سفر کرد، صبح امروز در آغاز دیدارهای خود با مقامات لبنان، با میشل عون رئیس جمهوری آن کشور دیدار و پیرامون موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو نمود.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، در این ملاقات امیرعبداللهیان تشکیل دولت جدید در لبنان را تبریک گفت و ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت برای ارائه حمایت همه جانبه به لبنان اعلام کرد.

‌ رئیس جمهور لبنان اظهار داشت در لبنان چه مردم و چه مسئولین، ایران را دوست خود می دانند و ما همواره حمایت های جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود احساس می کنیم.

عون گفتگوهای میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را مهم خواند و ارتباطات نیک میان جمهوری اسلامی ایران را مایه خشنودی لبنان و عامل آرامش منطقه دانست.

وزیر امور خارجه ایران به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در پروژه‌های توسعه‌ای لبنان حضور قوی داشته و به ویژه در پروژه‌های نیروگاهی این کشور شرکت‌های ایرانی در تراز بالای جهانی را در لبنان فعال نماید.

امیرعبداللهیان همچنین با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان، دیدار کرد و  قرار است به دبیر کل حزب الله لبنان نیز دیدار کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا