سرخط خبرهاسیاسی

تأکید السیسی بر تلاش برای بازگشت حاکمیت تشکیلات خودگردان به غزه

رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بر ادامه تلاش‌های قاهره برای بازگشت حاکمیت تشکیلات خودگردان به غزه تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بر ادامه تلاش‌های قاهره برای بازگشت حاکمیت تشکیلات خودگردان به غزه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین،  السیسی در این تماس تلفنی «محمود عباس» را در جریان تازه‌ترین تلاش‌ها برای حمایت از مسئله فلسطین قرار داد و تأکید کرد که قاهره همچنان سازمان آزادی بخش فلسطین را تنها نماینده مشروع ملت فلسطین می‌داند.

او همچنین عباس را در جریان مذاکرات ماه گذشته خود با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل، قرار داد و گفت که در این دیدار بر ضرورت پیشبرد تلاش‌ها برای صلح و اعتمادسازی و تهیه فضای لازم برای آغاز مجدد روند صلح تأکید کرده است.

رئیس جمهوری مصر با تأکید بر اهمیت اتحاد فلسطینیان گفت که قاهره برای بازگشت حاکمیت تشکیلات خودگردان به غزه و آغاز بازسازی غزه تلاش می‌کند.

محمود عباس نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های السیسی برای حمایت از حقوق ملت فلسطین بر اهمیت تلاش در چارچوب قوانین و قطع‌نامه‌های بین‌المللی جهت پایان دادن به اشغالگری و برپایی کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

او همچنین برای تشکیل دولت وحدت ملی که همه طرف‌های مشارکت‌کننده در آن قطع‌نامه‌های بین‌المللی را بپذیرند ابراز آمادگی کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا