سرخط خبرهاسیاسی

توافق مصر و نوار غزه برای تسریع در عملیات بازسازی

رئیس کمیته بازسازی نوار غزه اعلام کرد با مسئولان مصری بر سر مسائل مهمی در رابطه با بازسازی غزه و تسریع آن توافق حاصل شده است.

میدل ایست نیوز: «ناجی سرحان»، رئیس کمیته بازسازی نوار غزه اعلام کرد با مسئولان مصری بر سر مسائل مهمی در رابطه با بازسازی غزه و تسریع آن توافق شده است.

سرحان گفت: از جمله مهم‌ترین مسائلی که بر سر آن توافق شده است باید به آمادگی‌ها برای ساخت منطقه مسکونی در غرب العطاطره در بیت لاهیا با هزینه مصر، بازسازی خیابان الرشید و ساخت پلی در منطقه الشجاعیه اشاره کرد.

وی گفت: هیات اعزامی از مسئولان نوار غزه در دیدار با مقامات مصری همچنین بر سر بکارگیری بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری و واردسازی همه مواد و مصالح لازم برای بازسازی از گذرگاه رفح و تضمین فعالیت کارخانه‌های داخلی اسفالت و ارائه تسهیلات برای تردد پیمانکاران و بازرگانان از رفح توافق کردند.

سرحان در پایان درباره بازسازی برج‌های مسکونی گفت: از مسئولان مصری خواستیم تا عملیات بازسازی این برج‌ها را اکیپ‌هایی از مصر آن را آواربرداری کردند، آغاز کنند و مسئولان مصری قول دادند این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

در جنگ اخیر میان نوار غزه و اسرائیل بسیاری از زیرساخت‌ها و برج‌های مسکونی در غزه در بمباران جنگنده‌های اسرائیلی نابود شد.

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا