سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزرای امور خارجه ایران و لبنان درباره توسعه مناسبات دوجانبه

وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده است، با همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده است، با «عبدالله بوحبیب»، همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان تشکیل دولت جدید در لبنان را به همتای خود تبریک گفت و آن را گام مهمی برای رسیدن به وحدت ملی در لبنان توصیف کرد.

وی همچنین اراده ایران برای استمرار پشتیبانی از لبنان در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود ظرفیت های بزرگ برای گسترش همه جانبه مناسبات میان دو کشور وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: در بخش اقتصادی فرصت های خوبی در زمینه های مختلف برای توسعه همکاری ها داریم و با کنترل همه گیری کرونا می توانیم گردشگری میان دو کشور را نیز گسترش دهیم.

امیرعبداللهیان آمادگی ایران برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور را در آینده‌ای نزدیک اعلام نمود.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این ملاقات با یادآوری روابط تاریخی و عمیق میان دو ملت اظهار داشت توافقات بسیاری میان دو کشور وجود دارند که باید اجرایی شوند.

وی در بخشی از اظهارات خود، به تاثیر مشکل بحران سوریه بر اقتصاد لبنان اشاره کرد و تصمیم دولت لبنان برای برطرف کردن مشکلات با سوریه را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان از وزیر امور خارجه لبنان دعوت به عمل آورد به منظور استمرار مشورت‌های سیاسی موجود میان دو کشور به تهران سفر نماید، این دعوت مورد پذیرش وزیر لبنانی قرار گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا