اقتصادیسرخط خبرها

افزایش بیش از 61 میلیارد دیناری درآمد گذرگاه‌های مرزی عراق طی 9 ماه

سازمان گذرگاه های مرزی عراق، از افزایش بیش از 61 میلیارد دیناری مجموع درآمد گذرگاه های مرزی عراق طی ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال خبر داد.

میدل ایست نیوز: «عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق امروز شنبه میزان افزایش درآمدهای حاصل از گذرگاه های مرزی طی 9 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را اعلام کرد.

الوائلی به خبرگزاری رسمی عراق گفت: در آمار سازمان گذرگاه های مرزی عراق از 1 ژانویه 2021 تا 30 سپتامبر 2021، و در مقایسه با همین دوره در سال 2020، مجموع درآمدهای گمرکی و مالیاتی و سپرده ها، افزایش حدود بیش از 61 میلیارد دینار را تجربه کرده است.

وی در ادامه افزود: همه گذرگاه های مرزی دولت فدرال عراق، تحت کنترل مقامات دولت از طریق حضور همه کادر گذرگاه های مرزی و تقویت این گذرگاه های مرزی زمینی، دریایی و هوایی که به 21 گذرگاه مرزی می رسد، است و نیروهای نظامی نیز در ورودی ها و اطراف این گذرگاه ها حضور دارند.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق اشاره کرد که برخی گذرگاه های غیر رسمی در اقلیم کردستان وجود دارد و توضیح داد که از مهم ترین اولویت های این سازمان، حمایت از تولید عراق چه صنعتی و چه زراعی است و در این گذرگاه ها عملیات بازرسی و نظارت بر همه کامیون های ورودی به عراق انجام می شود.

الوائلی گفت که از طریق برخی گذرگاه های و معابر غیر قانونی در اقلیم کردستان که دولت فدرال عراق هیچ کنترلی بر آن ندارد، گاها موادی وارد عراق می شود که بر تولید این کشور تاثیر می گذارد.

وی گفت که مسئولیت سازمان گذرگاه های مرزی عراق، به گذرگاه های دولت فدرال خلاصه می شود و کنترل ورود برخی مواد از طریق گذرگاه های غیررسمی اقلیم کردستان بر عهده ایست بازرسی ها اصلی، ستاد عملیات مشترک و نهادهای نظارتی است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا