اقتصادیسرخط خبرها

مبادله تجاری در دو گذرگاه مرزی ایران با عراق متوقف شد

مبادلات تجاری و صادرات ایران با عراق در مرزهای خسروی و پرویزخان با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، امروز و فردا متوقف شده است.

میدل ایست نیوز: ایران مبادله تجاری با عراق از طریق دو گذرگاه مرزی خود را امروز شنبه و فردا یکشنبه به دلیل انتخابات پارلمانی عراق متوقف کرد.

«مراد علی تاتار»، فرماندار شهر مرزی قصرشیرین در این رابطه گفت: مبادلات تجاری و صادرات در مرزهای خسروی و پرویزخان باتوجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در روزهای شنبه‌ و یکشنبه 9 و 10 اکتبر امسال متوقف می شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار «ایرنا» افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده مبادلات تجاری و صادرات در مرز رسمی خسروی در ابن شهرستان در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ مهرماه) به کشور عراق متوقف است.

وی اظهار داشت: همچنین ممنوعیت صادرات کالا در مرز رسمی پرویزخان نیز در روز یکشنبه ۱۸ مهرماه سال جاری به علت انتخابات پارلمانی عراق نیز اعمال می‌شود.

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: در این ایام هرگونه فعالیت اقتصادی و صادرات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به کشور عراق و اقلیم کردستان متوقف است.

وی افزود: همچنین تردد مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان ممنوع است.

روزانه به طور میانگین بیش از 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای ایرانی از مرز بین المللی پرویزخان و حدود 300 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی روانه کشور عراق می شود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا