سرخط خبرهاسیاسی

یک کشته و دو زخمی در پی بمباران سلیمانیه توسط ترکیه

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان با اعلام خبر بمباران روستایی در جمجمال سلیمانیه، این حمله را محکوم کرد و خواستار توقف فوری حملات ترکیه شد.

میدل ایست نیوز: دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان امروز شنبه از اقدام ترکیه در بمباران شهر جمجمال در استان سلیمانیه خبر داد.

بنابر اطلاعات اولیه، یک پهپاد متعلق به ترکیه، روز گذشته یک خودرو را در روستایی نزدیک به جمجمال بمباران کرد که منجر به کشته شدن یک زن و مجروح شدن دو نفر دیگر شد.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان این حمله را محکوم کرد و گفت: اقدام ترکیه در بمباران مرزهای روستای قرهنجیر در شهر جمجمال، تحول بدی با توجه به هدف قراردادن عمق خاک اقلیم کردستان و عراق است.

اتحادیه میهنی کردستان در این بیانیه خواستار توقف فوری عملیات این چنینی در خاک عراق شد.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان همچنین از دولت فدرال عراق خواست به وظیفه قانونی و ملی خود در دفاع از اراضی عراق از جمله اقلیم کردستان عمل کند و اینگونه تعرضات را از طریق دیپلماتیک به دولت ترکیه اطلاع دهد.

به گفته «دیندار زیباری»، مسئول پاسخگویی به گزارش های بین المللی در دولت اقلیم کردستان عراق، بیش از 800 روستا در مناطق مرزی اقلیم کردستان در پی درگیری بین عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و نیروهای مسلح ترکیه تخلیه شده اند.

«سربست صبری»، بخشدار بخش کانی ماسی در استان دهوک اقلیم کردستان نیز میزان زیان های وارده به روستاهای مرزی در نتیجه درگیری میان ارتش ترکیه و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را بیش از هفت میلیارد دینار ارزیابی کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا