سرخط خبرهاسیاسی

سفر قریب الوقوع پادشاه اردن به قطر

عبدالله دوم، پادشاه اردن طی سفری رسمی به دوحه خواهد رفت و با امیر قطر دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «سعود بن ناصر بن جاسم آل ثانی»، سفیر قطر در امان از سفر قریب الوقوع «عبدالله دوم»، پادشاه اردن به دوحه خبر داد.

وی در گفت وگویی که توسط روزنامه الرای اردن، منتشر شد، ضمن تحسین روابط دوجانبه بین کشورش و اردن، تاکید کرد که سفر پادشاه اردن به دوحه، نقطه اوج این روابط است.

سفیر قطر در امان گفت عبدالله دوم، پادشاه اردن، سه شنبه به قطر سفر می کند و با «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر دیدار خواهد کرد.

وی درباره سفر قریب الوقوع پادشاه اردن به قطر گفت: این سفر نقطه اوج روند روابط دوجانبه بین رهبران قطر و اردن و دو کشور برادر و نقطه اوج هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در مسائل مختلف است، به خصوص با توجه به اینکه منطقه شاهد تغییراتی بوده که نیازمند تلاش مداوم به نفع منطقه و مردم است.

سعود آل ثانی ضمن اعلام استقبال امیر و مردم قطر از سفر پادشاه اردن به این کشور، گفت: ما از این سفر که منجر به افزایش همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف می شود، خرسندیم.

وی در ادامه افزود: دیدارهای متعددی طی ماه های گذشته بین مقامات بلند پایه دو کشور برای رایزنی درباره مسائل دوجانبه صورت گرفت که در شکل گیری این دیدار که می توان آن را دیدار برادرانه سران دو کشور توصیف کرد، نقش مهمی داشت.

سفیر قطر در امان اشاره کرد که هماهنگی و رایزنی سطح بالایی بین دو کشور در مسائل مهم و محوری وجود دارد و تاکید کرد که دو کشور بر سر این مسائل و راه های برخورد با آن نیز اجماع نظر دارند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا