سرخط خبرهاسیاسی

مذاکرات طالبان با امریکا در دوحه: برای مبارزه با داعش نیازی به کمک واشنگتن نداریم

نشریه واشنگتن پست خبر داد که ریاست هیئت امریکایی در دوحه را «دیوید کوهن»، معاون مدیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، بر عهده دارد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه حکومت طالبان در افغانستان خبر داد که در روز اول مذاکرات رو در روی مقامات طالبان و مقامات وزارت خارجه امریکا  در دوحه «گشودن صفحه تازه در روابط» بررسی شده است.

«سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، به خبرگزاری «اسوشیتد پرس» گفت که طالبان به تنهایی امکان رویارویی با تروریسم داعشی را دارد و نیازی به کمک واشنگتن در این باره نیست.

ازسوی دیگر، وزارت خارجه امریکا تأکید کرد که اولویتش در حال حاضر خروج امن شهروندان امریکایی از افغانستان است.

امیر خان متقی، وزیر خارجه و رئیس هیئت طالبان در مذاکرات دوحه تأکید کرد که این هیئت از واشنگتن خواسته که در امور داخلی افغانستان دخالت نکند و به حاکمیت افغانستان احترام گذارد.

او همچنین خواستار آزاد شدن اموال بانک مرکزی افغانستان در امریکا و چند کشور اروپایی شده است.

متقی همچنین خبر داد که این هیئت قرار است با نمایندگانی از اتحادیه اروپا نیز دیدار کند.

نشریه واشنگتن پست خبر داد که ریاست هیئت امریکایی در دوحه را «دیوید کوهن»، معاون مدیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، بر عهده دارد.

یک مقام نزدیک به هیئت مذاکره کننده امریکایی نیز تأکید کرد که دولت امریکا می‌کوشد طالبان را به تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان و نیز صدور مجوز فعالیت نهادهای امدادرسانی بین‌المللی متقاعد کند.

وزارت خارجه امریکا در پاسخ به نامه الجزیره تأکید کرده که این مذاکرات هیچ ارتباطی با به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان یا مشروعیت‌بخشی به آن ندارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا