سرخط خبرهاسیاسی

کمیساریای انتخابات عراق: اختلالات در دستگاه های الکترونیک اخذ رأی محدود بوده و برطرف شده است

کمیساریای عالی مستقل انتخابات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت 18 دستگاه‌های الکترونیک دریافت رأی به صورت اتوماتیک از کار خواهند افتاد.

میدل ایست نیوز: در پی انتشار گزارش‌هایی درباره از کار افتادن برخی دستگاه‌های الکترونیک دریافت رأی در انتخابات عراق، رئیس کمیساریای عالی مستقل انتخابات تأکید کرد که این مشکل در سراسر عراق برطرف شده است.

«جلیل عدنان خلف»، رئیس کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که اختلالات پیش آمده بسیار محدود و نتیجه اشتباه انسانی بوده است.

او گفت که این اختلال نشان دهنده دقت دستگاه‌های الکترونیک دریافت رأی است و نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها نسبت به کوچک‌ترین دخالت انسانی حساس هستند.

وی افزود که همه اختلال‌ها برطرف شده و همه دستگاه‌ها فعال است و از مردم خواست مشارکتی گسترده در انتخابات رقم زنند.

ازسوی دیگر «جمانه غلای»، سخنگوی کمیساریا، نیز تأکید کرد که در صورت از کار افتادن هر دستگاهی، دستگاه یدکی در همه مراکز موجود است و فورا جابه‌جا خواهد شد.

او افزود که دست‌اندرکاران انتخابات همگی در آماده‌باش کامل برای هر پیشامد فوق‌العاده در روند رأی‌گیری هستند.

همزمان کمیساریای عالی مستقل انتخابات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت 18 دستگاه‌های الکترونیک دریافت رأی به صورت اتوماتیک از کار خواهند افتاد و زمان رأی‌گیری مطلقا تمدید نخواهد شد.

از سوی دیگر، «مقتدی صدر» با انتشار توئیتی نوشت که موارد از کار افتادن برخی دستگاه‌ها به کمیساریا گزارش شده و کمیساریا فورا برای حل مشکل وارد عمل شده است.

او از کمیساریا و ناظران بین‌المللی و دست‌اندرکاران انتخابات تشکر و تأکید کرد که هرگونه اختلال در روند رأی‌گیری اختلال در روند دموکراسی خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا