اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

توافق امارات و سوریه بر سر تقویت همکاری اقتصادی

وزرای اقتصاد امارات و سوریه در نشستی مشترک، طرح های آتی برای تقویت همکاری اقتصادی بین دو کشور را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت اقتصاد امارات متحده عربی از توافق امارات و سوریه بر سر تقویت همکاری اقتصادی و کشف فرصت همکاری در بخش های جدید خبر داد.

وزارت اقتصاد امارات با انتشار توئیتی گفت: «عبدالله بن طوق المری»، وزیر اقتصاد امارات و «محمد سامر الخلیل»، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در نشستی مشترک به بررسی طرح های آتی برای تقویت همکاری اقتصادی و کشف فرصت همکاری در بخش های جدید طی مرحله آتی پرداختند.

این وزارتخانه، امارات را یکی از مهم ترین شرکای تجاری سوریه در سطح جهانی عنوان و اعلام کرد که سهم امارات از تجارت خارجی سوریه 14 درصد است.

وزارت اقتصاد امارات همچنین ارزش مبادلات تجاری غیر نفتی بین دو کشور در نیمه نخست سال 2021 را یک میلیارد درهم (272 میلیون دلار) اعلام کرد.

وزرای اقتصاد دو کشور پیشتر نیز در حاشیه نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020 دبی بر سر تشویق مبادله تجاری و سرمایه گذاری و همکاری در سطح اقتصادی بین سوریه و امارات توافق کردند.

امارات پیش از سال 2011، دومین سرمایه گذار بزرگ در میان کشورهای عربی در سوریه به ویژه در بخش املاک و مستغلات و گردشگری بود. گزارش ها حاکی از آن است که ارزش کل سرمایه گذاری های امارات در سوریه در ابتدای 2011، بیش از 20 میلیارد دلار بوده است.

گزارش ها نشان می دهد امارات بزرگترین منبع سرمایه گذاری خارجی مستقیم در سوریه طی دهه نخست قرن کنونی میلادی بوده به گونه ای که حجم تجارت بین دو کشور در سال 2009 نزدیک به 332 میلیون دلار بوده است.

همچنین بخوانید

دلیل تسریع روند نزدیکی روابط بین امارات و سوریه چیست؟

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا