سرخط خبرهاسیاسی

مقتدی صدر: از امروز به بعد هیچ جایی برای فساد و فاسدان در عراق وجود ندارد

رهبر جریان صدر در سخنرانی خود پس از انتخابات پارلمانی عراق، تاکید کرد از امروز به بعد عراق هیچ جایی برای فساد و فاسدان ندارد.

میدل ایست نیوز: «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر در سخنانی تاکید کرد که از امروز به بعد هیچ مکانی برای فساد و فاسدان در عراق وجود ندارد.

وی اشاره کرد که سلاح باید منحصرا در دست دولت باشد و استفاده از آن خارج از این چارچوب ممنوع است.

صدر خطاب به مردم عراق گفت: ملت عراق، این روز شماست و در آن اصلاحات پیروز شد.

صدر تصریح کرد از همه سفارت ها تا زمانی که در امور عراق یا تشکیل دولت دخالت نکنند، استقبال می شود.

رهبر جریان صدر اشاره کرد که همه فاسدان، هر که باشد را محاکمه خواهد کرد و فساد را از بین خواهد برد و از این مساله منصرف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش ارزش دینار عراق تلاش خواهد کرد، تاکید کرد که جشن پیروزی ملت برای فراکسیون اکثریت باید بدون سلاح و اذیت دیگران انجام شود.

بنابر آمار منتشر شده از سوی کمیساریای عالی مستقل عراق، جریان صدر 73 کرسی پارلمان را به خود اختصاص داد.

صدر گفت: ستایش از آن خداییست که اصلاحات را با فراکسیون اکثریت عزیز گرداند، فراکسیونی عراقی که نه شرقی است و نه غربی و نور آن از عراق، ملت و منابع عراق است.

وی با اشاره به اینکه امروز روز عراق، عزم و ثبات و روز ملت و حکومت است، افزود: عراق، عراق مرجعیت، حکما، عقلا و سرشناسان است، از سخنان و اوامر آنها راه خود را می یابیم و برای متحد کردن عشائر تلاش می کنیم و نقش موثر در حفاظت از عراق و ثبات امنیتش را به آنها می دهیم.

رهبر جریان صدر ادامه داد: در صورت لزوم با خونمان فساد را از بین می بریم، به سند اصلاحاتی رو بیاورید که در آن تقسیم قدرت بر سر منافع مردم وجود ندارد.

وی گفت به هرگونه مداخله پاسخ دیپلماتیک و یا مردمی داده خواهد شد و عراق فقط برای عراقی هاست و به هیچ وجه اجازه دخالت داده نمی شود.

صدر با اشاره به انحصار سلاح در دست دولت، گفت: زمان آن رسیده که ملت در صلح زندگی کنند، بدون اشغالگری و یا تروریسم.
وی ادامه داد: از این پس، دولت یا احزاب، کنترل اموال و منابع عراق را در دست نخواهند داشت بلکه این ها برای ملت است و نفت ملت برای ملت است.

رهبر جریان صدر اظهار داشت بخش بزرگی از تلاش های خیرین برای بازسازی، صنعت، کشاورزی، آموزش و پرورش و بهداشت خواهد بود و هیچ فرقی بین استان ها به جز نیاز آنها و تعداد ساکنان آن وجود نخواهد داشت.

وی گفت ملت عراق در داخل و خارج از کشور در عزت و کرامت خواهند بود و خداوند ناظر بر ماست.

وی با اشاره به اینکه امروز روز عراق، عزم و ثبات و روز ملت و حکومت و پیروزی بر گروه‌های شبه‌نظامی است، افزود: عراق، عراق مرجعیت، حکما، عقلا و سرشناسان است، از سخنان و اوامر آنها راه خود را می یابیم و برای متحد کردن عشائر تلاش می کنیم و نقش موثر در حفاظت از عراق و ثبات امنیتش را به آنها می دهیم.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا