خبر اولسیاسی

الکاظمی: کمیساریای انتخابات باید با جدیت به شکایت ها رسیدگی کند

نخست وزیر عراق در جلسه امروز هیئت دولت گفت که هر نهاد یا شخصیتی حق شکایت و اعتراض دارد و کمیساریا باید با جدیت به شکایت ها رسیدگی کند.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق تاکید کرد که انتخابات با بالاترین میزان شفافیت برگزار شد و هیچ بازنده ای در آن وجود ندارد.

وی در جلسه امروز هیئت دولت عراق گفت: به وعده خود مبنی بر برگزاری انتخابات در موعد مقررش بدون ثبت هیچگونه تخلف امنیتی یا قانونی عمل کردیم و این نخستین بار است که انتخابات بدون ممنوعیت آمد و شد برگزار می شود و نخست وزیر کشور در آن نامزد نشده است.

الکاظمی در ادامه افزود: در انتخابات شرکت نکردیم تا به آن سلامت، اعتبار و اعتماد دهیم و آن را از هرگونه فشار سیاسی احتمالی دور نگه داریم، انتخابات هسته و روح دموکراسی است و ملت عراق با همراهی خود با جشن انتخابات نشان دادند که ملتی هستند که به آینده خود توجه دارند و مخالف بازگشت به عقب به زمان دیکتاتوری و یک رایی هستند و برای ایجاد آینده ای روشن برای نسل های آینده تلاش می کنند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: ما به عنوان یک ملت و نیروی سیاسی و دولت باید با یکدیگر همراهی و همکاری کنیم و انتخابات و نتایج آن را به صورت عملی و به دور از وعده و شعار بلکه با تلاش جدی برای اصلاح اشتباهات با تجربه و برنامه ریزی برای آینده ای شایسته ملتی که در تاریخ بشریت نقش دارند، نشان دهیم.

وی اشاره کرد که همه باید به ارزش ها و اخلاق ها و همچنین منطق حکومت و حاکمیت آن پایبند باشند و برای تقویت آن همکاری کنند چرا که جایگزینی برای منطق حکومت دارای حاکمیت که منافع ملتش را تامین می کند، وجود ندارد.

الکاظمی با اشاره به اینکه انتخابات عراق که با بالاترین میزان سلامت و شفافیت و به دور از مداخله یا فشار دولت برگزار شد، موجب تقویت اعتماد جامعه بین المللی و سایر کشورها به عراق شده، از همه برندگان در انتخابات خواست با تمام ظرفیت آماده انجام مسئولیت هایشان شوند و کارشان همراه با جدیت و حسن نیت باشد.

وی به برندگان انتخابات و همه شرکت کنندگان در آن تبریک گفت و تاکید کرد که این انتخابات هیچ بازنده ای نداشته و همه برنده هستند زیرا رقابت در آن برای خدمت به عراق بوده است.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه باید با خودمان و جامعه آشتی کنیم و صفحه جدیدی در زندگی سیاسی و اجتماعی مان بگشاییم، از معترضان به نتایج انتخابات خواست شکایت خود را از طریق راه و چارچوب قانونی ثبت کنند.

الکاظمی از کمیساریای عالی مستقل انتخابات و دستگاه قضایی عراق خواستار احقاق حقوق همه به صورت یکسان شد و بیان کرد که هر نهاد یا شخصیتی حق شکایت و اعتراض دارد و کمیساریا باید با جدیت به شکایت ها رسیدگی کند.

وی سپس نسبت به هرگونه تلاش برای خروج از چارچوب قانونی در تعامل با نتایج انتخابات هشدار داد.

الکاظمی از همه فراکسیون های پیروز در صحنه انتخابات خواست با یکدیگر برای تشکیل دولت آتی همکاری کنند و اشاره کرد که دولت عراق تا آن زمان با تمام قوی و ظرفیت به مسئولیت خود و خدمت رسانی به ملت بزرگوار عراق ادامه می دهد.

وی گفت چالش های آتی بسیار زیاد است و در راس آن چالش اقتصادی قرار دارد و تاکید کرد که این دولت کار را آغاز کرده و امیدوار است این تلاش ها از سوی دولت آتی ادامه یابد که می توان با همکاری و تلاش جدی از همه چالش ها عبور کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا