سرخط خبرهاسیاسی

تاکنون 19 نفر در ارتباط با حوادث تیراندازی در بیروت بازداشت شده اند

منابع رسمی لبنانی خبر دادند که شمار افراد بازداشت‌شده در ارتباط با حوادث روز گذشته بیروت به 19 تن رسیده است.

میدل ایست نیوز: منابع رسمی لبنانی خبر دادند که شمار افراد بازداشت‌شده در ارتباط با حوادث روز گذشته بیروت به 19 تن رسیده است.

خبرگزاری رسمی لبنان خبر داد که تحقیقات اولیه دستگاه‌های امنیتی این کشور درباره حوادث روز پنج‌شنبه که زیر نظر نماینده دولت در دادگاه نظامی جریان دارد تاکنون به بازداشت 19 تن که دست داشتنشان در درگیری‌های مسلحانه اثبات شده انجامیده است.

براساس این گزارش، دستگاه حفاظت اطلاعات ارتش لبنان با همکاری دستگاه‌های امنیتی دیگر برای گردآوری اطلاعات درباره عاملان این حادثه اقدام کرده و از همه دوربین‌های مداربسته خیابان‌های اطراف برای شناسایی همه افراد مسلح از طرفین درگیری استفاده کرده است.

پیش از این صلیب سرخ لبنان از اعلام کرد که آمار قربانیان حوادث روز گذشته بیروت به 7 نفر رسیده است.

«جورج کتانه»، دبیر صلیب سرخ لبنان، گفت که در این حوادث 32 تن زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است و امروز یکی از آنها جان خود را از دست داد.

روز گذشته ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای رسمی از دستگیری 9 تن از جمله یک شهروند سوریه ای در ارتباط با حوادث تیراندازی در بیروت خبر داد.

در این بیانیه آمده که در پی حادثه نیروهای ارتش حضور خود در منطقه را افزایش داده و نیروهای گشت سیار نیز فعال شده‌اند و در جست‌وجوی عاملان تیراندازی‌های انجام شده به برخی نقاط حمله کرده‌اند.

در بیانیه ارتش لبنان تأکید شده که تماس‌ها با افراد مرتبط با طرفین درگیری برای مهار بحران و جلوگیری از کشیده شدن کار به «فتنه» برقرار شده و ارتش هرگز با افراد مسلح تسامح نخواهد کرد.

پیش از ظهر پنجشنبه در اطراف کاخ دادگستری بیروت و مشخصا منطقه الطیونه در تجمع طرفداران حزب الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد قاضی تحقیقات انفجار بندر بیروت، تیراندازی و درگیری رخ داد.

به این مناسبت، امروز در لبنان عزای عمومی اعلام شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی لبنان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا