سرخط خبرهاسیاسی

تاکید وزیر امور خارجه عراق بر تکمیل توافقات و یادداشت‌های تفاهم امضا شده با امارات

وزیر امور خارجه عراق بر لزوم برگزاری نشست کمیته عراق-امارات در بغداد و تکمیل توافقات و یادداشت‌های تفاهم میان دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق بر لزوم برگزاری نشست کمیته عراق امارات در بغداد و تکمیل توافقات و یادداشت‌های تفاهم میان دو کشور تاکید کرد.

فواد حسین در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2020 دبی با «خلیفه شاهین المرر»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و راهکارهای توسعه آن در راستای منافع دو ملت رایزنی کرد.

حسین ضمن تمجید از گسترش قابل توجه مناسبات با امارات در همه زمینه‌ها بر لزوم هماهنگی مواضع درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت تقویت بعد اقتصادی و همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری، بر تمایل عراق به برگزاری دهمین دور کمیته مشترک دو کشور در بغداد در سریع‌ترین زمان ممکن و تکمیل تفاهمات و توافقات میان عراق و امارات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران اماراتی خواست حضوری فعال در بازسازی و بازار سرمایه گذاری عراق داشته باشند و دولت این کشور فرصت حضور آنها را تسهیل می کند.

وی در پایان بر اهمیت افزایش مبادلات تجاری میان عراق و امارات تاکید کرد.

از سوی دیگر وزیر اماراتی ضمن اشاره به اهمیت عراق و جایگاه آن در منطقه، بر اهمیت مناسبات دو کشور و تمایل رهبران اماراتی به فعال‌سازی سازوکار همکاری دوجانبه تاکید کرد.

وی در پایان بر تمایل امارات به توسعه منافع مشترک در زمینه های مختلف در راستای منافع متقابل دو کشور تاکید کرد.

منبع
سایت وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا