سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی «فواد حسین» و «رابرت مالی» درباره مناسبات امریکا و ایران

وزیر امور خارجه عراق در ابوظبی با فرستاده ویژه امریکا در امور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در ابوظبی با «رابرت مالی»، فرستاده ویژه امریکا در امور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سایت رسمی وزارت امور خارجه عراق، فواد حسین امروز در ابوظبی با رابرت مالی دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و بازتاب‌های آن و نیز وضعیت مناسبات امریکا و ایران و راهکارهای فعال‌سازی گفت‌وگوهای استمزاجی که پیشتر انجام شد، رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در این دیدار بر اهمیت تقویت ثبات و بهره‌برداری از فرصت‌ها و سازوکارهای هماهنگی تاکید کرد و افزود: عراق معتقد به سیاست کاهش تنش و بازتاب‌های مثبت آن بر منافع همه طرف‌ها و نیز امنیت و صلح عراق و منطقه است.

دو طرف همچنین درباره فرایند انتخاباتی عراق که در 10 اکتبر جاری برگزار شد و بیانگر مطالبه مردمی و اهتمام گروه‌های مالی به برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات بود، رایزنی کرده و به تلاش‌های دولت عراق در این زمینه اشاره کردند.

از سوی دیگر، فرستاده ویژه امریکا در امور ایران از نقش مهم عراق در منطقه و تلاش این کشور برای ایجاد ارتباط میان کشورهای منطقه به منظور حل اختلافات از رهگذر گفت‌وگو و شیوه‌های مسالمت‌آمیز تمجید و تقدیر کرد.

منبع
سایت وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا