اقتصادیخبر اول

با کاهش شدید ذخایر آبی زمین های زیر کشت زمستانی در عراق به نصف رسید

وزارتخانه‌های کشاورزی و منابع آبی عراق در برنامه زراعتی زمستان آتی حجم زمین‌های زیر کشت در کشور را به نصف رساندند.

میدل ایست نیوز: با کاهش شدید ذخایر آبی عراق در مقایسه با تابستان گذشته، وزارتخانه‌های کشاورزی و منابع آبی عراق در برنامه زراعتی زمستان آتی حجم زمین‌های زیر کشت در کشور را به نصف رساندند.

«حمید النایف»، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، در بیانیه‌ای گفت که کمیته مشترک وزارت کشاورزی و وزارت منابع آبی عراق در جلسه‌ای برای بررسی برنامه فصل زراعتی زمستان 2021-2022 در عراق به استثنای اقلیم کردستان تشکیل جلسه داد.

او افزود که وزارت منابع آبی در این جلسه اعلام کرد که ذخائر آبی کشور برای تأمین آب 625 هزار هکتار زمین کشاورزی کفایت می‌کند که معادل 50 درصد زمین‌هایی است که در فصل زراعتی زمستان گذشته زیر کشت رفت.

این بیانیه افزوده که علت این وضعیت خشکسالی شدید است و احتمالا در سال آینده نیز شاهد همین وضعیت باشیم.

بر اساس این بیانیه، استان دیالی کاملا از برنامه فصل زراعتی آتی کنار گذاشته شده و منابع آبی آن فقط صرف تأمین آب شرب می‌شود.

پیش از این وزارت منابع آبی عراق تأکید کرده بود که تأمین آب استان دیالی به صورت کامل از آب های مشترک با ایران انجام می شود و با قطع آب از جانب ایران این استان دچار کم آبی شدید شده است.

در برنامه زراعتی سال گذشته، این کشور یک میلیون و 250 هزار هکتار را به کشاورزی اختصاص داد که یک میلیون و صد هزار هکتار آن برای کشت گندم و 100 هزار هکتار آن برای کشت جو و 50 هزار هکتار آن برای صیفی جات اختصاص یافت.

با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود عراق بعد از چند سال خودکفائی در تولید گندم، امسال نیازمند واردات گندم باشد.

 

منبع
یس عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا