اقتصادیسرخط خبرها

امارات در رتبه نخست صادرات کالا به ایران/ عراق در جایگاه چهارم

سخنگوی سازمان گمرک ایران اعلام کرد که امارات با صادرات کالا به ارزش بیش از 7 میلیارد دلار و عراق با صادرات کالا به ارزش 499 میلیون دلار به ترتیب در رتبه نخست و چهارم صادرات کالا به ایران قرار دارند.

میدل ایست نیوز: سازمان گمرک ایران اعلام کرد که امارات متحده عربی طی 6 ماه نخست سال جاری شمسی با صادرات بیش از 7 میلیارد دلار، در رتبه نخست صادرات به ایران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «روح الله لطیفی»، سخنگوی گمرک ایران، صادرات امارات متحده عربی به ایران طی 6 ماه نخست سال جاری، 7 میلیارد و 305 میلیون دلار بوده است.

وی توضیح داد که ترکیه با صادرات به ارزش 2 میلیارد و 435 میلیون دلار در جایگاه دوم، روسیه با صادرات به ارزش 639 میلیون دلار در جایگاه سوم، عراق با 499 میلیون دلار در جایگاه چهارم و عمان با 270 میلیون دلار در رتبه پنجم بیشترین صادرات به ایران قرار دارد.

سخنگوی گمرک ایران اشاره کرد که کشورهای پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، افغانستان، قطر، بحرین و عربستان هیچگونه کالایی به ایران صادر نکرده اند.

وی بیان کرد که حجم مبادله تجاری بین ایران و 15 کشور همسایه آن به بیش از 47 میلیون تن و ارزش 22 میلیارد و 588 میلیون دلار طی 6 ماه نخست سال جاری شمسی که از 21 مارس آغاز شده، رسیده است.

لطیفی صادرات ایران به کشورهای همجوار خود در این 6 ماه را، 36 میلیون و 87 هزار و 373 تن کالا به ارزش 11 میلیارد و 218 میلیون و 138 هزار دلار اعلام کرد.

سخنگوی گمرک ایران گفت که عراق در صدر کشورهای واردکننده از ایران به ارزش 3 میلیارد و 840 میلیون دلار قرار دارد و سپس ترکیه، امارات، افغانستان، پاکستان و عمان به ترتیب، رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا