اقتصادیسرخط خبرها

عراق و امارات توافقنامه ای برای حمایت و تشویق سرمایه گذاری امضا کردند

این توافقنامه در ابوظبی با حضور قائم مقام وزارت دارایی امارات، رئیس سازمان ملی سرمایه گذاری عراق و شماری از مقامات دو کشور امضا شد.

میدل ایست نیوز: عراق و امارات متحده عربی توافقنامه ای برای حمایت و تشویق سرمایه گذاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، هدف از این توافقنامه، تشویق سرمایه گذاری خارجی با استفاده از حمایت از همکاری اقتصادی بین دو کشور، تامین و بهبود شرایط مناسب برای سرمایه گذاری و تضمین تعادل جامع بین تعهدات و حقوق سرمایه گذاران و کشورهای میزبان که منجر به تشویق اعمال تجاری برای توسعه اقتصادی پایدار می شود، است.

این توافقنامه در مقر وزارت دارایی امارات متحده عربی در ابوظبی با حضور «یونس حاجی الخوری»، قائم مقام وزارت دارایی امارات، «سها النجار»، رئیس سازمان ملی سرمایه گذاری عراق و شماری از مقامات دو کشور امضا شد.

تسهیل ایجاد سرمایه گذاری های متقابل، اعطای مجوز به این سرمایه گذاری ها و حفاظت از سرمایه گذاری های دو طرفه از همه خطرات غیر تجاری از جمله ملی کردن، مصادره، توقیف قضایی و تعلیق فعالیت، از مفاد این توافقنامه است.

قائم مقام وزارت دارایی امارات در این مراسم بر اهمیت امضای توافقنامه حمایت و تشویق سرمایه گذاری بین عراق و امارات که بیان کننده ایجاد شراکت از طریق سرمایه گذاری در زمینه های اقتصادی و مالی است و به رشد سرمایه گذاری و تحقق منافع متقابل کمک می کند و تلاش دو کشور برای تعمیق و تقویت روابط فیمابین است، تاکید کرد.

منبع
السومرية نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا