سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزیر امور خارجه عربستان و «انریکه مورا» درباره مذاکرات هسته ای ایران

وزیر خارجه عربستان با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان و «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده ایران گفت وگو کردند.

وزارت خارجه عربستان با انتشار توئیتی اعلام کرد: طی این دیدار، آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای ایران و تلاش های بین المللی برای تضمین عدم نقض توافقنامه ها و معاهدات بین المللی از سوی ایران بررسی شد.

دو طرف همچنین درباره اهمیت تقویت همکاری مشترک درخصوص آنچه حمایت ایران از فعالیت های تروریستی که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند، ادعا شد، رایزنی کردند.

پیشتر «لیز تراس»، وزیر امور خارجه بریتانیا درباره برنامه هسته‌ای ایران و از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفته بود: انگلیس نگران برنامه هسته ای ایران است که به مرحله بی سابقه ای از پیچیدگی رسیده است. ما نمی خواهیم شاهد دستیابی ایران به یک سلاح هسته ای باشیم.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران جهت بررسی‌های لازم فعلا متوقف شده است.

ایران ابراز آمادگی کرده است که با تمام شدن این بررسی‌ها، زمان مقرر آغاز دور هفتم این مذاکرات با هماهنگی طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.

گفتنی است ریاض بارها خواستار انعقاد توافق هسته ای جدیدی با ایران با معیارهای قوی تر و پیوستن کشورهای عضو شورای همکاری به هرگونه مذاکره درخصوص این توافق شده تا این بار برنامه موشکی ایران و حمایت از نمایندگان منطقه ای خود بررسی شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا