سرخط خبرهاسیاسی

حماس: برخی کشورها وعده اقدام برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان را دادند

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» خبر داد که برخی کشورها به اسماعیل هنیه وعده مداخله برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان را داده اند.

میدل ایست نیوز: جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز یکشنبه از تماس ها و رایزنی های گسترده چند روز گذشته «اسماعیل هنیه»، رئیس  دفتر سیاسی این جنبش با تعدادی از مقامات کشورهای منطقه در راستای اقدام و مداخله برای آزادی اسرای این جنبش در عربستان و در راس آنان محمد الخضری نماینده سابق این جنبش در ریاض خبر داد.

حماس طی بیانیه ای اعلام کرد که این تماس ها و رایزنی ها شامل مقامات کشورهای مصر، قطر، ترکیه، سازمان ملل و امارات متحده عربی از طریق برخی دوستان می شود.

در این بیانیه آمده است که هنیه لیست و اطلاعات تمامی این بازداشت شدگان را در اختیار «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل قرار داده و ابراز امیداری کرده که همه بازداشت شدگان آزاد گردند.

هنیه تصریح کرد که وضعیت جسمی این بازداشت شدگان بسیار وخیم است و قدر مسلم اینکه هیچ کس دوست ندارد هیچ یک از قهرمانان ملت فلسطین در داخل زندان های عربستان جان خود را از دست دهند.

دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که هنیه وعده هایی را در زمینه تحرکات کشورهای مذکور برای آزادی این بازداشت شدگان دریافت کرده است.

حماس همچنین اعلام کرد: رهبران این جنبش همچنین به تلاش های خود در راستای آزادی بازداشت شدگان در لیبی و در راس آنان مروان الاشقر نماینده این جنبش در لیبی ادامه می دهند.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا