سرخط خبرهاسیاسی

ارتش لبنان از پایان تحقیقات در پرونده وقایع «الطیونه» خبر داد

ارتش لبنان اعلام کرد: تحقیقات خود در خصوص وقایع الطیونه را به پایان رسیده و پرونده به همراه بازداشت شدگان به دادستانی نظامی کل ارجاع داده شده است.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ارتش لبنان امروز در بیانیه ای از پایان تحقیقات درخصوص پرونده وقایع الطیونه که در 14 اکتبر دست کم 7 کشته برجا گذاشت خبر داد.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است: اداره اطلاعات، تحقیقات خود در خصوص وقایع الطیونه را به پایان رسانده و پرونده به همراه بازداشت شدگان به دادستانی نظامی کل ارجاع داده شده است.

سازمان اطلاعات ارتش لبنان، «سمیر جعجع»، رئیس حزب القوات اللبنانیه (نیروهای لبنانی) را روز چهارشنبه به وزارت دفاع احضار کرده است تا اظهارات او را در خصوص خشونت‌های رخ داده در الطیونه استماع کند.

در همین راستا خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد، کمیسر دولت در دادگاه نظامی قاضی فادی عقیقی 68 تن را به جرائمی نظیر قتل، اقدام به قتل، تحریک به آشوب طایفه‌ای و در اختیار داشتن سلاح بدون مجوز و خرابکاری متهم کرد.

وی افزود: 18 فرد که علیه آنها کیفرخواست صادر شده در حال حاضر در بازداشت هستند و پنجاه تن دیگر آزادند.

حوادث الطیونه با تجمع حامیان جنبش امل و حزب‌الله لبنان در منطقه مذکور برای درخواست عزل قاضی تحقیقات پرونده انفجار بیروت قبل از رفتن به سمت کاخ دادگستری آغاز شد. ارتش لبنان در این باره اعلام کرده بود، تظاهرکنندگان در معرض تیراندازی قرار گرفتند.

رهبران حزب‌الله لبنان و امل گفته‌اند گروه‌هایی از حزب سمیر جعجع بر بام ساختمان‌ها مستقر شده و اقدام به تیراندازی مستقیم برای قتل عمد کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا