اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

تازه ترین آمار از شمار ساکنان اردوگاه های آوارگان در خاک عراق

وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که در حال حاضر 39 هزار و 214 خانوار شامل 176 هزار و 341 فرد در اردوگاه‌های سراسر عراق به سر می‌برند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که در حال حاضر 39 هزار و 214 خانوار شامل 176 هزار و 341 فرد در اردوگاه‌های سراسر عراق به سر می‌برند.

«کریم النوری»، معاون اداری وزارت امور مهاجران عراق، گفت که این وزارتخانه در مدت اخیر 134 هزار خانوار در سراسر عراق را به سکونتگاه‌هایشان برگردانده و خدمات لازم برای بازگشت پایدار آنها و بسته شدن کامل پرونده‌شان را انجام داده است.

وی افزود که در حال حاضر 37 هزار و 113 خانوار، شامل 165 هزار و 952 فرد در 26 اردوگاه اقلیم کردستان و 2101 خانوار در اردوگاه‌های استان‌های انبار و نینوا سکونت دارند.

هفته گذشته وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق از آمادگی خود برای بستن کامل اردوگاه‌های عامریه در استان انبار و جدعه در استان نینوا خبر داده بود.

النوری گفت که هدف این وزارتخانه بستن همه اردوگاه‌ها و بازگشت همه آوارگان به سکونتگاه‌هایشان با هماهنگی نهادهای امنیت و جامعه مدنی و نهادهای وابسته به سازمان ملل است  و افزود که عراق برای تحقق این هدف از حمایت جامعه جهانی برخوردار است.

وی تأکید کرد که تا چند روز آینده 43 خانوار شامل 246 تن اردوگاه خازر در شرق موصل را ترک خواهند کرد.

 

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا