سرخط خبرهاسیاسی

سازمان ملل: همه شهرک های اسرائیلی به موجب قوانین بین الملل، نامشروع و غیرقانونی هستند

سازمان ملل در واکنش به طرح اسرائیل برای ساخت شهرک های مسکونی جدید در کرانه باختری نسبت به این طرح ها ابراز نگرانی شدید کرد و همه آنها را غیر قانونی خواند.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل نگرانی شدید خود نسبت به طرح‌های شهرک‌سازی جدید اسرائیل در کرانه باختری را ابراز داشت و تاکید کرد همه شهرک ها غیرقانونی هستند.

«تور وینسلند»، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه در واکنش به طرح اسرائیل برای ساخت بیش از 1300 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، ادامه شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را بسیار نگران کننده خواند.

وینسلند اظهار داشت که بار دیگر تکرار می‌کنم که تمامی شهرک‌های اسرائیلی واقع در کرانه باختری به موجب قوانین بین‌الملل نامشروع و غیرقانونی و همچنان مانعی جدی بر سر راه صلح است و باید سریعا این ساخت و سازها متوقف شود.

طبق آمارهای اعلام شده از سوی جنبش حقوقی اسرائیلی «صلح اکنون»، هم اکنون حدود 666 هزار شهرک نشین در 145 شهرک بزرگ و 140 تجمع شهرک نشینی پراکنده در کرانه باختری از جمله قدس شرقی ساکن هستند.

اسرائیل به رغم مخالفت های گسترده بین المللی همچنان به ساخت و ساز در اراضی فلسطینیان ادامه می دهد.

پیش از این وزارت اسکان و سازندگی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد مناقصه ساخت 1355 واحد مسکونی در منطقه الیهودا و السامره پس از دریافت موافقت‌ نهایی با نظارت «زئیف الکین»، وزیر اسکان به پایان رسیده است.

منبع
خبرگزاری معا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا