اجتماعیسرخط خبرها

سوریه 24 نفر را به اتهام ایجاد آتش سوزی در سال گذشته اعدام کرد

وزارت دادگستری سوریه از اعدام 24 متهم به ایجاد آتش سوزی در جنگل های سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت دادگستری سوریه اعلام کرد که 24 نفر به اتهام ایجاد آتش سوزی در جنگل های سوریه که سال گذشته صورت گرفت و در پی آن 3 نفر جان باخته و هزاران درخت در آتش سوختند، اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، وزارت دادگستری سوریه اعلام کرده است که این افراد مجرمانی بودند که اقدامات تروریستی انجام داده و عامل وفات و خسارت به زیرساخت های کشور و اموال عمومی و خصوصی با استفاده از مواد آتش زا بودند.

وزارت دادگستری سوریه 11 نفر دیگر را به حبس ابد با اعمال شاقه و 9 نفر دیگر از جمله 5 نوجوان را به حبس بین 10 تا 12 سال محکوم کرده است.

مقامات سوریه اواخر سال 2020، ده ها نفر را که به برنامه ریزی برای ایجاد آتش سوزی از اوت سال گذشته اعتراف کرده بودند، دستگیر کردند.

بنابر اعلام وزارت دادگستری سوریه، آتش سوزی ها در سپتامبر سال گذشته آغاز شد و به حدود 280 شهر و روستا و 370 خانه آسیب رساند و 24 هزار هکتار جنگل و مزارع را دربر گرفت.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از وزارت کشور گزارش داد که اواخر سال گذشته عاملان این آتش سوزی ها در لاذقیه، طرطوس و حمص دستگیر شدند و به برنامه ریزی و ایجاد آتش سوزی در این سه استان اعتراف کردند.

بنابر آنچه وزارت کشور سوریه اعلام کرده است، در سال گذشته در مجموع 187 آتش سوزی در این سه استان رخ داده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا