خبر اولسیاسی

الفتح: مهلت 72 ساعته برای اجرای مطالبات تحصن‌کنندگان به پایان رسیده است/ امکان ورود به منطقه الخضراء وجود دارد

ائتلاف الفتح نسبت به عدم اجرای مطالبات تظاهرات‌کنندگان و تحصن‌کنندگان در برابر منطقه الخضراء بغداد هشدار داد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف الفتح نسبت به عدم اجرای مطالبات تظاهرات‌کنندگان و تحصن‌کنندگان در برابر منطقه الخضراء بغداد هشدار داد.

المساری در ادامه تاکید کرد عدم اجرای این مطالبات، تظاهرات‌کنندگان را به تشدید اعتراضات تا تحقق خواسته‌های مطرح شده واخواهد داشت.

وی اظهار داشت: عدم اجرای مطالبات تحصن‌کنندگان که مورد حمایت اغلب گروه‌های سیاسی است به وخیم‌تر شدن امور منجر می‌شود و ممکن است معترضان وارد منطقه الخضراء شوند و در درون این منطقه چادرهای تحصن را برپا کنند، هر چیزی طی ساعات آتی امکان‌پذیر است.

پیش از این، گروه‌های سیاسی معترض به نتایج انتخابات اخیر عراق مداخله رئیس جمهوری برای جلوگیری از خطرناک‌تر شدن اوضاع را خواستار شده بودند.

در بیانیه گروه‌های ملی معترض به نتایج انتخابات آمده است، در نشستی که شامگاه امروز در دفتر رئیس دولت قانون برگزار شد حاضران درباره رویدادها و واقعیت‌هایی که وجود اختلالی بزرگ را اثبات می‌کند، رایزنی کردند؛ اختلالی که به تنش‌های سیاسی و اجتماعی منجر شده است.

گروه‌های سیاسی مذکور در ادامه بر مخالفت خود با نتایج اعلام شده و نحوه برخورد گزینشی کمیساریای عالی انتخابات با اعتراضات و مطالبات برای رسیدگی جدی به همه شکایت‌های ارائه شده و نیز بازشماری دستی همه صندوق‌ها با شفافیت کامل و تصحیح اشتباهات همراه با فرایند شمارش آرا و اعلام آن تاکید کردند.

گروه‌های سیاسی معترض به نتایج انتخابات همچنین از رئیس جمهوری به عنوان حافظ قانون اساسی خواستند برای ممانعت از کشیده شدن رویدادها به سمت وضعیتی خطرناک‌تر در این موضوع مداخله کند.

حاضران در این نشست از نیروهای امنیتی برای حفاظت از تظاهرات‌کنندگان و از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و خواستارِ عدالت و بازیابی حقوق به خاطر پایبندی و نظم عالی‌شان تقدیر و تشکر کرده و از مطالبات مشروع آنها و تداوم همه اقدامات قانونی برای تحقق این مطالبات اعلام حمایت کردند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا