سرخط خبرهاسیاسی

سفیر آلمان در دیدار با بارزانی: به ماموریت خود در قالب ائتلاف بین‌المللی ادامه می‌دهیم

سفیر آلمان در عراق در دیدار با رئیس اقلیم کردستان بر تداوم ماموریت نیروهای این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مارتین ییگر»، سفیر آلمان در عراق بر تداوم ماموریت نیروهای این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد.

سفیر آلمان در دیدار با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق درباره مساله انتخابات عراق، نتایج، خوانش‌ها و پیش‌بینی‌ها درباره آینده فرایند سیاسی در عراق، تقویت مناسبات آلمان با عراق و اقلیم کردستان و تحولات عراق رایزنی کرد.

سفیر آلمان اطمینان خاطر داد که سیاست و تعامل برلین با بغداد و اربیل پس از انتخابات و تشکیل دولت جدید آلمان طبق رویکرد کنونی ادامه خواهد داشت و برلین به ماموریت خود به عنوان عضوی از ائتلاف بین المللی ادامه می دهد.

وی افزود: مابه همکاری نزدیک خود با وزارت امور پیشمرگه برای اجرای اصلاحات و یکپارچه‌سازی نیروهای پیشمرگه ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر، بارزانی ضمن تبریک به سفیر جدید آلمان و آزروی توفیق برای وی در انجام مسئولیت‌ها تاکید کرد:کمک‌ها و پشتیبانی‌های نظامی، انسانی و سیاسی آلمان از اقلیم کردستان هیچگاه فراموش نخواهد شد و تداوم این حمایت‌ها از بغداد و اربیل مایه خرسندی و امری مهم و ضروری است.

دو طرف در پایان درباره تحولات افغانستان، اوضاع منطقه و دیگر موضوعات مورد اهتمام دو طرف گفت و گو کردند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا