اقتصادیخبر اولسرخط خبرها

درآمد روزانه عراق از پروازهای عبوری چقدر است؟

شرکت هواپیمایی مسافربری عراق از درآمد روزانه حدود 180 هزار دلار بابت عبور 400 هواپیما از آسمان این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت هواپیمایی مسافربری عراق از عبور روزانه 400 هواپیما از آسمان این کشور خبر داد.

«حیدر ظافر صاحب»، از مدیران شرکت هواپیمایی مسافربری عراق، گفت که مذاکرات وزارت حمل و نقل عراق با دفتر فدرال امریکا درباره صدور نظام هشدار (NOTAM) درباره امن بودن آسمان عراق دستاورد مهمی برای عراق است.

او گفت که از زمان حملات تروریست‌های داعش به عراق در سال 2014 شرکت هواپیمایی فدرال امریکا (FAA) هشدار داد که آسمان عراق برای عبور هواپیماهای مسافربری از هر ارتفاعی امن نیست.

به گفته این مقام عراق این هشدار باعث که اکثر شرکت‌های هواپیمایی از عبور از آسمان عراق خودداری کنند و این باعث شد که شمار پروازهای عبوری از آسمان عراق از 700 پرواز در روز در سال 2014 به 30 پرواز در روز کاهش یابد.

وی افزود که آسمان عراق مسیر کوتاه‌تری برای هواپیماهایی است که به مقصد اروپا حرکت می‌کنند و برای همین مذاکرات مفصلی با هواپیمایی فدرال امریکا آغاز شد تا سرانجام این شرکت پرواز در ارتفاع بالای 32 هزار فوت را در عراق امن اعلام کرد.

او گفت که در حال حاضر روزانه 400 پرواز از آسمان عراق عبور می کند که هر پرواز 450 دلار به عراق عوارض پرداخت می‌کند که به معنای درآمد روزانه حدود 180 هزار دلار برای کشور است و افزایش این تعداد می‌تواند یک منبع درآمد برای عراق باشد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا