سرخط خبرهاسیاسی

رويترز: عربستان خواستار کمک امریکا برای تقویت سامانه دفاعی خود شده است

ریاض خواستار آن شده که پیش از گشودن بنادر یمن، سلاح‌ها و تجهیزات لازم برای تقویت سامانه دفاعی خود در برابر پهپادهای انصار الله را از امریکا دریافت کند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع مطلع خبر داد که عربستان در پی دریافت کمک‌های امریکا برای تقویت سامانه‌های دفاعی خود است.

بر اساس این گزارش، عربستان تحت فشار شدید امریکا برای گشودن کامل بنادر و فرودگاه‌هایی است که در اختیار نیروهای انصار الله است به خصوص که این گروه هرگونه مذاکره برای آتش‌بس را مشروط به گشایش بنادر کرده‌اند.

این خبرگزاری افزوده که دولت بایدن پیشرفت در این عرصه را دستاوردی برای خود می‌داند و برای همین عربستان را تحت فشار شدید قرار داده است.

این منابع تأکید کرده‌اند که ریاض خواستار آن شده که پیش از گشودن این بنادر، سلاح‌ها و تجهیزات لازم برای تقویت سامانه دفاعی خود در برابر پهپادهای انصار الله را از امریکا دریافت کند.

یک مقام امریکایی به «رویترز» گفته که امریکا متعهد به دفاع از عربستان است و این چیزی است که عربستانی‌ها می‌خواهند.

عربستان و امریکا متحدانی سنتی هستند که با بر سر کار آمدن دولت بایدن روابطشان به گرمای زمان زمامداری ترامپ در امریکا نیست، به خصوص که امریکا بارها بر ضرورت بهبود وضعیت حقوق بشر در عربستان تأکید کرده است.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا