سرخط خبرهاسیاسی

سفر هیئت بلندپایه امنیتی و نظامی به استان دیالی برای بررسی حادثه تروریستی مقدادیه

این هیئت شامل مشاور امنیت ملی عراق و رئیس ستاد ارتش و جانشین رئیس ستاد عملیات مشترک می‌شود.

میدل ایست نیوز: یک هیئت بلندپایه امنیتی برای بررسی ابعاد گوناگون حمله تروریستی شب گذشته در شهر مقدادیه وارد استان دیالی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق این هیئت شامل «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، ژنرال «عبدالامیر یار الله»، رئیس ستاد ارتش، سرلشکر «عبدالامیر الشمری»، جانشین رئیس ستاد عملیات مشترک و همچنین رئیس ائتلاف فتح «هادی العامری» می‌شود.

این گزارش افزوده که این هیئت برای بررسی ابعاد گوناگون حادثه تروریستی شب گذشته در شهر مقدادیه به استان دیالی رفته‌اند و قرار است با مقامات امنیتی و نظامی استان نشست امنیتی برگزار کنند.

بامداد امروز فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق بیانیه ای درخصوص حمله مسلحانه عناصر داعش در المقدادیه استان دیالی صادر و تاکید کرد عناصر داعش ناتوان از مقابله با نیروهای نظامی و امنیتی هستند.

در بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق آمده است: بار دیگر مجرمان گروه تروریستی داعش پس از ناتوانی در مقابله با نیروهای نظامی و امنیتی در سراسر خاک وطن و پس از شکست عناصر باقیمانده آن و شکست آنها در پی حملات دردناک در جنگ های پاکسازی خاک عراق از وجود آنها هر کجا که باشند، به روش های مایوسانه خود در حمله به شهروندان غیرنظامی بی گناه روی آوردند.

در ادامه بیانیه آمده است: مجرمان به حمله ای تروریستی در روستای الهواشه در شهر المقدادیه استان دیالی اقدام کردند و در پی این حمله 11 نفر از جمله یک زن شهید و شماری از شهروندان غیرنظامی مجروح شدند.

در پی این حادثه شماری از رؤسا و سران عراق با صدور بیانیه ای به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا