سرخط خبرهاسیاسی

وزیر کشور عراق: خون قربانیان حمله تروریستی مقدادیه هدر نخواهد رفت

وزیر کشور عراق، از آغاز تحقیقات گسترده درباره حادثه مقدادیه خبر داد و تأکید کرد که سخت‌ترین مجازات در انتظار تروریست‌های داعش است.

میدل ایست نیوز: «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، از آغاز تحقیقات گسترده درباره حادثه مقدادیه خبر داد و تأکید کرد که سخت‌ترین مجازات در انتظار تروریست‌های داعش است.

او صبح ارمروز در رأس هیئتی بلندپایه شامل مشاور امنیت ملی عراق و رئیس ستاد ارتش و جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک برای مشارکت در مراسم عزاداری قربانیان این حادثه تروریستی به مقدادیه سفر کرد.

الغانمی با حضور در میان خانواده‌های دغدار این حادثه تأکید کرد که خون قربانیان هدر نخواهد رفت و تحقیقات گسترده درباره این حادثه آغاز شده است.

وزیر امور مهاجران عراق نیز بر پیگیری وضعیت آوارگان و مهاجران در این منطقه تأکید کرد.

بامداد روز چهارشنبه فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق بیانیه ای درخصوص حمله مسلحانه عناصر داعش در المقدادیه استان دیالی صادر و تاکید کرد عناصر داعش ناتوان از مقابله با نیروهای نظامی و امنیتی هستند.

در بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق آمده است: بار دیگر مجرمان گروه تروریستی داعش پس از ناتوانی در مقابله با نیروهای نظامی و امنیتی در سراسر خاک وطن و پس از شکست عناصر باقیمانده آن و شکست آنها در پی حملات دردناک در جنگ های پاکسازی خاک عراق از وجود آنها هر کجا که باشند، به روش های مایوسانه خود در حمله به شهروندان غیرنظامی بی گناه روی آوردند.

در ادامه بیانیه آمده است: مجرمان به حمله ای تروریستی در روستای الهواشه در شهر المقدادیه استان دیالی اقدام کردند و در پی این حمله 11 نفر از جمله یک زن شهید و شماری از شهروندان غیرنظامی مجروح شدند.

همزمان برخی منابع غیر رسمی از خروج شماری از خانوارهای ساکن روستاهای اطراف مقدادیه به سمت اردوگاه ها به علت شرایط نابه سامان امنیتی خبر داده اند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا