سرخط خبرهاسیاسی

اختلافات میان پنتاگون و وزارت خارجه امریکا بر سر فروش پهپاد MQ-9 به قطر

منابع آگاه از وجود اختلافات میان پنتاگون و وزارت امور خارجه امریکا درباره فروش پهپاد به قطر خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه از وجود اختلافات میان پنتاگون و وزارت امور خارجه امریکا درباره فروش پهپاد به قطر خبر دادند و افزودند این امر می‌تواند به خشم عربستان و امارات دامن بزند.

شبکه NBC به نقل از سه مسئول امریکایی اعلام کرد: پنتاگون فروش پهپادها از نوع “MQ-9 Reaper” به قطر را در قالب قراردادی به ارزش بیش از 500 میلیون علیرفم اعتراضات در وزارت امور خارجه تایید می کند.

قطر سال گذشته از امریکا خواست به این کشور هواپیماهای بدون سرنشین بفروشد اما واشنگتن در آن هنگام پاسخی به این درخواست نداد؛ امری که طرف قطری را واداشت امسال پس از کمک‌ها به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بار دیگر این درخواست را مطرح کند.

مسئول امریکایی در این باره به NBC گفت: پنتاگون به قطر به عنوان شریکی قابل اعتماد می‌نگرد و تاکید می کند آماده پذیرش مسئولیتفروش تسلیحات پیشرفته نظیر پهپادها به قطر است.

وی افزود: قطر می تواند در مبارزه با تروریسم از طریق انجام حملات هوایی در افغانستان بدون عملیات امریکایی ها مفید باشد.

NBC ادامه داد: از سوی دیگر، مسئولان امریکایی در وزارت امور خارجه نگران هستند که این قرارداد منجر به انتقاد و خشم برخی متحدان امریکا از جمله عربستان و امارات شود.

این مقام نظامی امریکا تاکید کرد: پنتاگون با فروش پهپادها مخالفتی نخواهد کرد اما موضع قاطعانه‌ای در دفاع از این قرارداد اتخاذ نخواهد کرد.

قطر دومین شریک بزرگ امریکا در زمینه خرید تسلیحات نظامی است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا