سرخط خبرهاسیاسی

شبکه MTV: سفرای لبنان در کشورهای شورای همکاری طی ساعات آتی اخراج می‌شوند

تلویزیون MTV لبنان به نقل از منابع نزدیک به شورای همکاری اعلام کرد همه سفرای لبنان از کشورهای مذکور طی ساعات آتی اخراج خواهند شد.

میدل ایست نیوز: تلویزیون MTV لبنان به نقل از منابع نزدیک به شورای همکاری اعلام کرد همه سفرای لبنان از کشورهای مذکور طی ساعات آتی اخراج خواهند شد.

منابع آگاه در شورای همکاری در گفت‌وگو با شبکه MTV تصریح کردند: در پاسخ به اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، سفرای لبنان از کشورهای شورای همکاری اخراج یا از آنها درخواست خواهد شد اراضی این کشورها را ترک کنند.

در همین رابطه، عربستان پیش از این ضمن فراخواندن سفیر خود از بیروت، از سفیر لبنان در ریاض خواسته بود ظرف 48 ساعت آینده خاک این کشور را ترک کند.

در بیانیه رسمی دولت عربستان آمده است، ریاض ضمن فراخواندن سفیر خود در بیروت برای مشورت، به سفیر لبنان 48 ساعت فرصت داده تا عربستان را ترک کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، عربستان تصمیم گرفته تا همه صادرات لبنان به این کشور را متوقف کند همچنین شماری از اقدامات دیگر برای تحقق این اهدف اتخاذ خواهد شد و در راستای سلامت شهروندان عربستانی در سایه افزایش وضعیت بی‌ثباتی امنیتی در لبنان، ریاض بر ممانعت از سفر شهروندان خود به لبنان تاکید می کند.

عربستان در ادامه این بیانیه تاکید کرده که اظهارات مقامات لبنانی نشانگر مواضع اقلیت لبنانی ساکن در عربستان نیست.

ریاض همچنین نسبت به وضعیت به وجود آمده در روابط عربستان و لبنان به دلیل نادیده‌انگاری واقعیت‌ها و تداوم عدم اتخاذ اقدامات صحیح از سوی مقامات لبنانی ابراز تاسف کرد.

منبع
النشره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا