خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

نوری المالکی: به مصلحت نیست با امریکا رویکرد خصمانه داشته باشیم/ نتایج بازشماری دستی آرا بدتر از نتایج کنونی می‌شود

رئیس ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: به مصلحت عراق نیست که رویکردی خصمانه با ایالات متحده امریکا داشته باشد.

میدل ایست نیوز: «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون اعلام کرد به معترضان هشدار دادم که نتایج بازشماری دستی آرا بدتر از نتایج کنونی خواهد شد.

المالکی با بیان اینکه به سمت برگزاری دوباره انتخابات حرکت نخواهیم کرد، گفت: نامزدی من برای نخست‌وزیری عراق در هیات هماهنگی گروه‌های شیعی مطرح نیست و این هیات نقش ائتلاف را برای گفت‌وگو درباره مسائل مشترک ایفا می کند و تاکنون 40 جلسه برگزار کرده و هیچ اختلافی میان اعضای آن وجود ندارد.

رئیس ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: به مصلحت عراق نیست که رویکردی خصمانه با ایالات متحده امریکا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما با گروه‌های بازنده انتخابات اعلام هبستگی می‌کنیم، افزود: حداقل کرسی‌های ائتلاف دولت قانون در انتخابات 57 کرسی است و مردم پیش از رای‌گیری درباره این ائتلاف سخن می گفتند.

المالکی با اشاره به اینکه من از نتایج انتخابات غافلگیر نشدم و نسبت به تقلب در آن بیشترین هشدارها را می دادم، اظهار داشت: توطئه‌ای برای ضربه زدن به اسلام سیاسی شیعی همانند آنچه که برای اسلام سنی روی داد، وجود دارد.

وی با بیان اینکه تماس‌هایی از خارج دریافت کردم که ضربه الکترونیک در انتخابات را ثابت می کند، اظهار داشت: مدیریت کمیساریای عالی انتخابات اشتباه بود و این کمیساریا با انتخابات بر اساس گرایش‌ها و وابستگی‌ها تعامل برقرار کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون ادامه داد: چرا کمیساریا باید صندوق‌های رایی که پس از ساعت 6 عصر رای اخذ کرد، برخورد نکرد، نظارت کمیساریا بر برخی مراکز، ناقص بود و آرای بعضی از نامزدهای با نتایج اعلام شده 3 هزار رای اختلاف داشت.

وی در پایان اظهار داشت: اگر با من مشورت بشود و نظر من درباره باقی ماندن الکاظمی پرسیده شود، من تغییر همه روسای سه گانه را درخواست می کنم.

منبع
المسلةبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا