سرخط خبرهاسیاسی

دولت لبنان: خواهان حفظ مناسبات با همه کشورهای شورای همکاری هستیم

دولت لبنان پس از نشست کابینه درباره تنش به وجود آمده با عربستان تاکید کرد که خواهان حفظ مناسبات با همه کشورهای شورای همکاری است.

میدل ایست نیوز: دولت لبنان پس از نشست کابینه درباره تنش به وجود آمده با عربستان تاکید کرد که خواهان حفظ مناسبات با همه کشورهای شورای همکاری است.

دولت لبنان تاکید کرد که به تلاش‌های خود در این باره ادامه خواهد داد زیرا کشور به دلیل اوضاع دشوارش تاب تحمل تنش کنونی را ندارد.

«عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان اظهار داشت: نهادهای بین‌المللی که نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان با آنها رایزنی کرده است، از وی خواسته‌اند تا درباره استعفا فکر نکند.

وی افزود: با امریکایی‌ها برای حضور در کمیته بحران ارتباط برقرار کردیم زیرا آنها قادر به حل بحران کنونی با کشورهای عربی شورای همکاری هستند.

کمیته بحران دولت لبنان در نشست روز گذشته خود تاکید کرد که ماموریت اساسی این کمیته پر کردن شکاف به وجود آمده برای پشت سر نهادن اختلافات حاصل شده با عربستان و کشورهای شورای همکاری است.

عربستان و بحرین اخیرا سفرای لبنان در ریاض و منامه را احضار کرده و به آنها 48 ساعت مهلت داده اند تا خاک کشور را ترک کنند.

بحران در روابط بین لبنان و برخی کشورهای عضو شورای همکاری پس از آن به وجود آمد که «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان پیش از رسیدن به منصب وزارت گفته بود: گروه انصار الله یمن سال ها در برابر تعرض خارجی از خود دفاع می کند.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا