سرخط خبرهاسیاسی

نماینده مجلس ایران: خصومتی بین تهران و قاهره وجود ندارد/ دو دولت آماده بهبود روابط هستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه بین ایران و مصر خصومتی وجود ندارد، اظهار داشت دو دولت اکنون آماده بهبود روابط هستند.

میدل ایست نیوز: «شهریار حیدری»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت ایران و مصر آماده بهبود روابط هستند و هیچگونه خصومتی بین دو کشور وجود ندارد.

وی گفت: «واقعیت این است که ما و مصر روابط خصمانه نداریم که بخواهیم فاصله بگیریم؛ ولی طبیعی است که بخشی از روابط دیپلماتیک آرام نیست و تنش‌هایی وجود دارد. روابط ما با مصر هم در طول 50 60 سال گذشته شدت و ضعف داشته که این حکایت از آن دارد که ما هیچ وقت نخواستیم از یکدیگر فاصله گیریم.»

حیدری در ادامه افزود: الان دو دولت برای بهبود و تقویت روابط آمادگی دارند. وجوه و مشترکات ما در منطقه هم بسیار زیاد است که خود می‌تواند عامل توسعه روابط و پرهیز از تنش باشد. جمهوری اسلامی همیشه اعلام کرده است که آمادگی دارد با کشور‌هایی که تمایل دارند، ارتباط تجاری، فرهنگی و سیاسی برقرار کند. مصر هم از کشور‌هایی است که ما هیچگونه رابطه خصمانه با آن نداشته‌ایم ولی این رابطه ضعیف است و قابل قبول نیست. از مصر انتظار می‌رود که با جمهوری اسلامی رابطه بهتر و محکم‌تری داشته باشد.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی ایران درباره اینکه سرانجام حکم اعدام چند شهروند ایرانی، ابراز کرد: «در بعضی صحبت‌هایی که بین ایران و مصر بوده و مسائلی که باعث تنش در روابط دو کشور بوده اینها باید برداشته و حل شود. این موضوع هم فعلا در حد بحث است ان شا الله نتیجه خواهد داشت.»

حیدری درباره اینکه در صورت بهبود ارتباط میان ایران و مصر آیا خیابان خالد اسلامبولی در تهران تغییر نام می‌دهد یا باز هم با موانعی رو به رو خواهد بود، گفت: « فعلا روی این موضوع صحبتی نشده است. هر زمان که این بحث در روابط جدید صحبت شود، قطع به یقین مذاکراتی صورت می‌گیرد.»

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا