سرخط خبرهاسیاسی

ایران: منتظر نهایی شدن توافقات با عربستان هستیم/ هنوز تا بازگشایی سفارتخانه‌ها فاصله داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات بین ایران و عربستان گفت: منتظر نهایی شدن توافقات اولیه در مذاکرات میان ایران و عربستان هستیم.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: توافقات اولیه‌ در مذاکرات میان ایران و عربستان رد و بدل شده است و ما منتظر نهایی شدن آنها هستیم.

وی در گفتگو با خبرگزاری «مهر» در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات بین ایران و عربستان گفت: چهار دور از گفتگوها انجام گرفته ولی تماس‌ها بین دو کشور هیچ وقت قطع نشده است.

خطیب زاده در ادامه افزود: مذاکراتی که در بغداد صورت گرفته است یعنی اینکه بنشینیم و گفتگو کنیم، 4 دور برگزار شده است؛ اما اینکه آیا بین ما و دولت عربستان دائماً پیام‌ها و تماس‌ها به صورت مستمر برقرار است؟ بله این اتفاق افتاده است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه ما توافقات اولیه را در این گفتگوها داشته‌ایم، گفت: این توافقات رد و بدل شده است و منتظر نهایی شدن آنها هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص زمان بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور نیز گفت: هنوز تا بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض یک مقدار فاصله داریم.

وی ادامه داد: اما اینکه ما بتوانیم این فرآیند را آغاز کنیم، باید بگویم آغاز آن به زودی می‌تواند انجام شود.

گفتنی است روز گذشته «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان در رُم و در حاشیه نشست گروه 20 گفت: «مذاکرات با ایران دوستانه است اما پیشرفت زیادی نداشته است.»

منبع
خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا