خبر اولسیاسی

الخزعلی: به کسانی که در شمارش الکترونیک آرا خیانت کردند در شمارش دستی اعتماد نداریم

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق، تأکید کرد که در بازشماری دستی آرای انتخابات نمی‌توان به کسانی اعتماد کرد که در ادای امانت شمارش الکترونیک آرا خیانت کردند.

میدل ایست نیوز: «قیس الخزعلی»، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق، تأکید کرد که در بازشماری دستی آرای انتخابات نمی‌توان به کسانی اعتماد کرد که در ادای امانت شمارش الکترونیک آرا خیانت کردند.

الخزعلی با انتشار توئیتی نوشت که بازشماری دستی آرا اقدامی ضروری است که «قطعا نشان خواهد که آنچه رخ داده فاجعه و نه صرفا اشتباه در شمارش» است.

او گفت که این بازشماری شرط‌هایی دارد که یکی از آنها این است که به کسی که در شمارش الکترونیک آرا خیانت کرد در شمارش دستی آرا اعتمادی نیست.

پیش از این ائتلاف فتح که عصائب اهل الحق نیز بخشی از آن است با انتشار بیانیه ای تفصیلی خواستار محاکمه رئیس و اعضا و کارکنان کمیساریای انتخابات به علت تخلف‌های قانونی و الزام کمیساریا به «بازشماری دستی همه آرا یا دست کم همه صندوق‌هایی که در آنها شائبه تخلف وجود دارد» و تشکیل هیئت عالی مشترک از دادستانی و سازمان حسابرسی و سازمان پاکدستی برای تحقیق درباره وضعیت اموال اختصاص یافته برای اجرای انتخابات شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا