سرخط خبرهاسیاسی

دفتر میقاتی: امیر قطر برای حل بحران لبنان با عربستان ورود می‌کند

دفتر نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد امیر قطر برای حل بحران لبنان با کشورهای شورای همکاری ورود خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر برای حل بحران لبنان با کشورهای شورای همکاری ورود خواهد کرد.

در بیانیه دفتر میقاتی آمده است، وی در حاشیه نشست آب و هوایی گلاسکو اسکاتلند با امیر قطر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و بحران به وجود آمده میان لبنان و کشورهای شورای همکاری رایزنی کرد.

امیر قطر در این دیدار تاکید کرد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه این کشور را به زودی به بیروت خواهد فرستاد تا درباره راهکارهای حمایت از لبنان و تکمیل گفت‌وگو درباره پرونده‌های مطرح شده به ویژه حل بحران لبنان با کشورهای شورای همکاری رایزنی کند.

از سوی دیگر، میقاتی از موضع همیشگی قطر در حمایت از لبنان تقدیر و تشکر کرد.

جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در سخنانی پیش از وزیر شدن در شبکه الجزیره گفته بود: ملت یمن از خود دفاع می کند و به نظر من جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود.

وی تصریح کرده بود: حوثی‌ها در حال دفاع از خود در برابر تجاوز خارجی هستند، القرداحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امارات و عربستان به یمن تعرض کرده اند، پاسخ داده بود یقینا تجاوز است نه به خاطر اینکه آنها عربستان یا امارات هستند بلکه تجاوزی وجود دارد که 8 سال است ادامه دارد.

در پی پخش این سخنان قرداحی، عربستان، امارات، بحرین و کویت دیپلمات‌های خود را از بیروت احضار کرده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا