سرخط خبرهاسیاسی

پیشنهاد اردوغان برای حل بحران در قفقاز جنوبی

رئیس جمهوری ترکیه گفت که پس از دیدار با بایدن، برداشتش این است که روند تأمین سلاح توسط واشنگتن برای شبه نظامیان کرد در سوریه تغییر کند.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، گفت که روند تأمین سلاح برای گروه‌های کرد در سوریه توسط امریکا تغییر خواهد کرد.

اردوغان در کنفرانسی مطبوعاتی در پایان نشست گروه 20 در رم، گفت که با همتای امریکایی خود بابت حمایت تسلیحاتی امریکا از گروه‌های کرد از جمله پ‌ک‌ک در سوریه ابراز تأسف کرده و افزود که برداشتش این است که روند تأمین سلاح برای این گروه‌ها توسط واشنگتن تغییر کند.

او تأمین سلاح «برای تروریست‌ها» را اقدامی بر هم زننده روابط امریکا و ترکیه دانست و گفت که باید وزرای امور خارجه دو کشور در این باره در تماس باشند.

رئیس جمهوری ترکیه درباره اوضاع افغانستان نیز گفت که این موضوع را با رئیس جمهوری امریکا بررسی کرده و افزود که مرحله کنونی نتیجه مشورت‌ها و همکاری‌های ترکیه و قطر با هم است.

اردوغان درباره تحولات جنوب قفقاز نیز پیشنهاد اقدام 6 جانبه با حضور روسیه و آذربایجان و ترکیه و ایران و گرجستان و ارمنستان برای تحقق صلح در جنوب قفقاز را مطرح کرد و افزود که تشکیل چنین پیمانی می‌تواند به تحقق صلح در منطقه کمک کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا