سرخط خبرهاسیاسی

قسد: توافقی با نیروهای سوری و روسی برای ورود به شرق دیرالزور صورت نگرفته است

فرمانده شورای نظامی دیر الزور وابسته به قسد اجازه ورود نیروهای سوری و روسی به منطقه الجزیره در حومه شرقی دیر الزور را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: فرمانده شورای نظامی دیر الزور وابسته به نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) اجازه ورود نیروهای سوری و روسی به منطقه الجزیره در حومه شرقی دیر الزور را تکذیب کرد.

«احمد الخبیل»، فرمانده شورای نظامی دیرالزور اظهار داشت: اخبار مبنی بر اجازه ورود نیروهای سوری و روسی به منطقه الجزیره نادرست است.

منطقه الجزیره یکی از مناطق راهبردی سوریه است که میادین نفت و پایگاه‌های نیروهای امریکایی در قالب ائتلاف بین المللی در آنجا قرار دارد.

الخبیل گفت: هیچ گونه توافقی میان قسد و دمشق و روسیه برای استقرار نیروهای آنها در الجزیره وجود ندارد و کاروان نظامی که اخیرا وارد این منطقه شد با هدف عبور به شمال رقه بوده است که نیروهای روسی در کنار قسد بر اساس تفاهمات پیشین برای مقابله با مداخلات ترکیه در شمال سوریه حضور دارند.

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مخالف سوری اخیرا اعلام کرده بودند قسد و روسیه توافقی برای استقرار نیروهای روسی در منطقه الجزیره منعقد کرده اند؛ منطقه‌ای چندین پایگاه نیروهای امریکایی و میادین و نفت و گاز در آن وجود دارد و دولت سوریه تنها بر بخش کوچکی از آن در ناحیه خشام در نزدیکی میدان نفتی کونیکو(تحت کنترل امریکایی‌ها) تسلط دارد.

پیش از این منابع آگاه به العربی الجدید گفته بودند: یکشنبه گذشته نشستی میان قسد، روسیه و دمشق با حضور فرماندهان پ ک ک در رقه برگزار شده بود که نتیجه‌ای دربرنداشت و با تنش میان قسد و روسیه که خواهان تسلط بر مناطق این گروه است، به پایان رسید.

همچنین بخوانید:

صف‌آرایی بی‌سابقه ارتش ترکیه و مخالفان سوری برای حمله قریب الوقوع علیه قسد

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا