سیاسی

برهم صالح: 7 میلیون عراقی از تغییرات اقلیمی آسیب دیده اند

رئیس جمهور عراق گفت که 54 درصد از زمین‌های حاصلخیز کشور به علت افزایش شوری خاک در معرض این خطر هستند که دیگر قابل کشت نباشند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، در پیامی ویدئویی به نشست مبارزه با تغییرات آب‌و هوایی سازمان ملل (کاپ 26) تأکید کرد که شرایط سخت 4 دهه گذشته عراق که شاهد جنگ‌های پی‌درپی بود باعث شد که این کشور از ضعیف‌ترین کشورهای جهان در برابر تغییرات اقلیمی باشد.

او افزود که مشکل بیابان‌زایی 39 درصد از خاک عراق را گرفتار خود کرده و 54 درصد از زمین‌های حاصلخیز کشور به علت افزایش شوری خاک در نتیجه کاهش نسبت آب در دجله و فرات در معرض این خطر هستند که دیگر قابل کشت نباشند.

صالح تأکید کرد که 7 میلیون عراقی از خشکسالی و تغییرات اقلیمی آسیب دیده‌‌اند.

رئیس جمهوری عراق افزود که عراق به همه معاهده‌های بین‌المللی مربوط به محیط زیست پیوسته و میثاق مساهمت ملی برای تحول اقتصادی و تثبیت اقتصاد سبز و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در این بخش را تصویب کرده است.

او همچنین با اشاره به پروژه «احیای بین‌النهرین» که دولت عراق آن را به عنوان یک سند بالادستی پذیرفته تأکید کرد که این سند چارچوب توسعه راهبردهای زیست‌محیطی را تقویت می‌کند و برنامه‌های راهبردی برای نوسازی مدیریت منابع آبی و ایجاد انرژی‌های پاک و درخت‌کاری را فراهم می‌سازد.

برهم صالح افزود که موقعیت جغرافیایی عراق در قلب منطقه و تنوع زیست‌محیطی آن کمک می‌کند که عامل هم‌بستگی کشورهای خاورمیانه در برنامه‌های مربوط به محیط زیست باشد.

منبع
دفتر رئیس جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا