سیاسی

پنتاگون: آمریکا متعهد به حفظ حضور نظامی خود در عراق است

پنتاگون تاکید کرد همکاری‌های تیم های فنی درباره انتقال از ماموریت رزمی به ماموریت آموزشی و مستشاری و مبادله اطلاعات امنیتی با عراق ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور همچنان متعهد به حفظ حضور نظامی خود در عراق و عمل به تعهدات مربوط به انتقال ماموریت نیروهایش از ماموریت رزمی به مستشاری تا پایان سال جاری میلادی است.

جسیکا مکنولتی سخنگوی رسمی پنتاگون تاکید کرد که ایالات متحده به تعهدات خود در بیانیه مشترک صادر شده پس از گفتگوهای راهبردی عراق و امریکا در ژوئیه گذشته پایبنداست و افزود که پنتاگون به تلاش برای تحقق اهداف این بیانیه مشترک با همکاری شرکای عراقی ادامه می‌دهد.

مکنولتی تاکید کرد همکاری‌ها و هماهنگی‌های تیم های فنی نظامی درباره انتقال از ماموریت رزمی به ماموریت آموزشی و مستشاری و مبادله اطلاعات امنیتی ادامه دارد.

وی افزود که ایالات متحده همچنان متعهد به حفظ حضور نظامی آمریکا در عراق به درخواست دولت عراق برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه در جنگ با داعش است.

دولت عراق امروز از دور تازه جلسات هیئت های نظامی و امنیتی عراق و امریکا برای پیگیری روند اجرای توافقات دو کشور در دور چهارم گفتگوهای راهبردی خبر داده بود.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا