سیاسی

بررسی راه های احیای مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل در دیدار شکری و وینسلند

وزیر امور خارجه مصر، در دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل برای صلح در خاورمیانه راه‌های تأمین فضای مناسب برای احیای مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، در دیدار «تور وینسلند»، فرستاده ویژه سازمان ملل برای صلح در خاورمیانه، راه‌های تأمین فضای مناسب برای احیای مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه مصر در این دیدار که در قاهره انجام شد، تحولات جاری در سرزمین‌های فلسطینی بررسی شد و طرفین بر ضرورت خودداری از هر اقدامی که موجب از دست رفتن فرصت‌ها برای تحقق صلح شود تأکید کردند.

این بیانیه افزود که ادامه تلاش‌ها برای تأمین فضای مناسب جهت احیای مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود و طرفین بر ضرورت ایجاد اراده واقعی جهت تحرک جدی در این مسیر با هماهنگی طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ذی‌ربط تأکید کردند.

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که این هدف بر پایه اصل راه حل دو کشوری و قطع‌نامه‌های بین‌المللی به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی تحقق خواهد یافت.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا