خبر اولسیاسی

بایدن: تیم امنیت ملی امریکا در تعیین هویت عاملان حمله به الکاظمی کمک خواهد کرد

رئیس جمهوری امریکا با محکوم کردن تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی» گفت: به تیم امنیت ملی ویژه دستور دادم تا به نیروهای امنیتی عراق برای انجام تحقیقات و مشخص کردن مسئولان این حمله کمک کنند.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا به شدت تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد.

بایدن در بیانیه‌ای حمله پهپادی به منزل الکاظمی را «تعرض به عراق با هدف نابود کردن دموکراسی در این کشور» توصیف کرد.

رئیس جمهوری امریکا با بیان اینکه با قاطعیت در کنار دولت و مردم عراق برای حمایت از حاکمیت و استقلال این کشور قرار داریم، گفت: به تیم امنیت ملی ویژه دستور دادم تا همه کمک‌های لازم را به نیروهای امنیتی عراق برای انجام تحقیقات درباره حمله به منزل الکاظمی و مشخص کردن مسئولان این حمله به عمل آورند.

بایدن با تاکید بر لزوم بازخواست عاملان این حمله تروریستی به حکومت عراق، اظهار داشت: از عدم آسیب دیدن الکاظمی احساس خرسندی می‌کند و از دعوت وی به آرامش، خویشتنداری و گفت و گو تقدیر می کند.

بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید این خبر اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا