سرخط خبرهاسیاسی

هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق: طرح حمله به منزل الکاظمی ما را از مطالبه خون معترضان بازنخواهد داشت

هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای حمله به منزل نخست‌وزیر عراق را محکوم و آن را حمله به حکومت این کشور دانست.

میدل ایست نیوز: هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای حمله به منزل نخست‌وزیر عراق را محکوم و آن را حمله به حکومت این کشور دانست.

در این بیانیه آمده است، ما عملیات حمله به منزل نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق را محکوم کرده و آن را حمله به حکومت عراق می‌دانیم که آن را با فداکاری و دادن خون بنا نهادیم چرا که پست نخست‌وزیری از مهم‌ترین نهادهای حکومت است و ما آن را دستاوردی مهم به شمار می‌آوریم که پس از سقوط دوران دیکتاتوری، اکثریت بدان دست یافت.

در ادامه این بیانیه آمده است، ما تاکید می‌کنیم که این اقدام با اهتمام و دغدغه ما در ایجاد حکومت عراق از زمان سقوط دیکتاتوری از سال 2003 تا به الان همخوانی ندارد، ما همان‌هایی هستیم که برای حفظ این حکومت و دفاع از آن، کاروان‌هایی از شهدا تقدیم کردیم.

هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت افزود:ما معتقدیم عاملان این اقدام برای برهم زدن اوضاع در تلاش‌اند به ویژه که ما با قدرت خواهان انجام تحقیقات عادلانه برای شناسایی قاتلان شهدای‌مان در تظاهرات مسالمت‌آمیز روز جمعه هستیم و طرح چنین حادثه‌ای ما را از اصرارمان برای بازخواست جانیان و به ویژه عوامل دخیل در ریخته شدن خون تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و بی‌گناه بازنخواهد داشت.

این هیات در ادامه با دعوت به تشکیل کمیته‌ای فنی و متخصص با مشارکت متخصصانی از الحشد الشعبی برای انجام تحقیقات و اعلام نتایج، اظهار داشت:در پیش گرفتن روش‌های مسالمت‌آمیز و منطبق با قانون اساسی در بازستانی حقوق از دست رفته و تاراج شده، شیوه ماست و آن را مطابق با دغدغه‌هایمان در حفظ ثبات و امنیت عراق می‌دانیم.

هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق نوشت: ما نسبت به وجود سریالی هشدار می‌دهیم که شامل اقداماتی برای برهم زدن اوضاع و پیشبرد نتایج تقلبی انتخابات و انتقال عراق به مراحل مخاطره‌آمیز در آینده سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

این هیات در پایان نوشت: زنده باد عراق قوی و نهادها، ارتش، الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی آن، ما به افراد خرابکار هر کسی که باشند اجازه نخواهیم داد تا حکومتی که با نثار خون و شهیدان بنا نهادیم.

بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا