سرخط خبرهاسیاسی

پیشنهاد وزارت خارجه امریکا برای مشارکت در تحقیقات درباره ترور نخست وزیر عراق

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده که حمله پهپادی به محل اقامت نخست‌وزیر عراق را که «قلب حکومت عراق» را هدف قرار داده است به شدت محکوم می‌کنیم.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده که حمله پهپادی به محل اقامت نخست‌وزیر عراق را که «قلب حکومت عراق» را هدف قرار داده است پیگیری و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

این بیانیه افزوده: «در تماس دائم با نیروهای امنیتی عراق که مسئول حفظ حاکمیت و استقلال کشور هستند هستیم و پیشنهاد کمک در تحقیقات درباره این حادثه را داده‌ایم».

وزارت خارجه امریکا افزوده که در تعهداتش به شرکای عراقی خللی پیش نخواهد آمد و امریکا در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا