سرخط خبرهاسیاسی

روسیه حمله پهپادی به منزل نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه حمله به منزل نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه روسیه حمله به منزل «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد.

«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به شدت این حمله تروریستی گستاخانه را که هدف از آن، برهم زدن امنیت و ثبات عراق بوده است، محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه ما آمادگی خود را برای هماهنگی عملی با شرکای عراقی خود در مبارزه با تروریسم در همه انواع و اشکال آن اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: فعال‌سازی تلاش‌های جمعی و بین‌المللی برای مقابله فعال و کارساز با این تهدید جهانی حائز اهمیت است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه با دعوت از گروه‌های سیاسی عراقی به خویشتنداری و یافتن راهکاری توافقی برای مشکلات پس از انتخابات 10 اکتبر، اظهار داشت: مسکو امیدوار است به زودی درباره تشکیل دولت فعال و جدید و مورد حمایت همه گروه‌های سیاسی مهم و طیف‌های مختلف مردم عراق توافق شود.

بامداد روز گذشته واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید این خبر اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا