خبر اولسیاسی

شناسایی نقطه پرواز پهپادها برای ترور مصطفی الکاظمی

سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از شناسایی نقطه به پرواز درآمدن پهپادهایی که برای ترور نخست‌وزیر عراق از آنها استفاده شده بود خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از شناسایی نقطه به پرواز درآمدن پهپادهایی که برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، از آنها استفاده شده بود خبر داد.

سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که 2 پهپادی که برای این حمله از آنها استفاده شده بود از نقطه‌ای در 12 کیلومتری شمال شرق بغداد به پرواز درآمده بودند.

وی گفت که این دو پهپاد از سمت سفارت امریکا وارد منطقه خضراء نشده و به سفارت نزدیک هم نشده‌اند تا سامانه سی. رام آنها را هدف قرار دهد و افزود که این سامانه اساسا برای حفاظت از امنیت سفارت امریکا راه‌اندازی شده است.

رسول تأکید کرد این پهپادها در ارتفاع پایین پرواز کردند و برای همین رادارها نتوانستند آنها را شناسایی کنند.

به این گفته این مقام نظامی عراق این ترور با انفجار دیگری که آن هم با پهپاد بوده انجام شده است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که نیروهای امنیتی کشور در هر نقطه‌ای  در آماده‌باش برای هر حادثه غیرمترقبه هستند و در برابر هدف قرار دادن نهادهای حکومتی دست‌بسته نخواهیم ماند.

او گفت که ترور نافرجام نخست‌وزیر پیامی منفی به جهان بود.

روز گذشته «سعد معن»، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که در این حمله از 3 پهپاد استفاده شده که با تیراندازی تیم حفاظت 2 پهپاد سرنگون شد و سومین پهپاد توانست حمله را انجام دهد.

او گفت که شخص نخست‌وزیر در این حمله آسیبی ندیده اما تعدادی از محافظان وی زخمی شده‌اند که در حال درمان هستند.

معن افزود که پهپادهای استفاده شده در این حمله اندازه‌های گوناگونی داشته‌اند و تأکید کرد که تحقیقات برای شناسایی عاملان حادثه آغاز شده و «رسیدن به آنان کار دشواری نیست».

بامداد دیروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا